23 Kasım 2010 Salı

KAŞMER MEKTEBİ

Koskoca kasım ayı bu neden bu kadar kesat geçti benim için ? Kendime bu soruyu sorup duruyor ve cevaplar bulmaya çalışıyorum. Tabii bayram tatili biraz ket vurmadı değil, ama henüz ay da bitmeden harekete geçmek lazım!
Yazın ortasında “Neden Yazmıyorum?” diye kendime serzenişte bulunurken izlemede olduğum çalışmalar yavaştan su yüzüne çıktılar, sıraya koyuyorum yavaştan..

Macbeth dedim, biletler pek pahalı..Bir de izleyen dostlardan çok ahım şahım şeyler duymadığım için tadım kaçık, gidip de hayal kırıklığına uğramaktan korkuyorum..

Ragıp Yavuz – Çiğdem Erken dedim, Marat-Sade 24 Kasımda Muhsin Ertuğrul’da prömiyer yapıyor. Biletim cebimde!

Özlem Türkad projesi sanırım biraz ertelenmiş..

Tiyatro Açıkça’da Barış Kıralioğlu projesi bir sonraki yazımın konusu olacak, merakla bekleyin! :)

Peki ben size neyden bahsedicem ? Ben size “Kaşmer Mektebi” isimli doğaçlama tiyatro grubundan bahsedicem izninizle..

Doğaçlama Tiyatro pek bi gelişti günümüzde, Old City saolsun bu gösterilerin yaygınlaşmasında önemli rol oynadı. Sonra yavaştan salonlara da taşındı gösteriler. Benim popüler olarak bildiğim, Mahşer-i Cümbüş televizyonlarda boy gösterene kadar pek yaygın değildi bu işler. Belki de yaygındı ama sadece popüler değildi.




İşte Kaşmer Mektebi de 2009 yılında kurulmuş bir doğaçlama tiyatro grubu. Grubu toparlayan Ömercan Güldal ise Mahşer-i Cümbüş’ten almış dersini. Sonra da kendi grubunu kurmuş ve gitmiş OldCity’den gün kapmış.

Bu işte ekip olabilmek çok önemlidir bildiğiniz üzre..Beraber vakit geçirmek, bi bakıştan birbirini anlamak önemlidir ki doğaçlamalar aksın gitsin. İşte Kaşmer Mektebi’nde gördüğüm en önemli özellik buydu aslında. Çok enerjik ve güzel bir grup olmuşlar, dolayısıyla izleyiciyi oldukça eğlendirebiliyorlar.

Bildiğim üzre Kaşmer Mektebi her Pazar 19:30’da Taksim Old City’de gösterilerini icra etmekte. Bunun dışında Öykü Sahne’de de yer almaktalar. Aralık ayı programı için önümüzdeki günlerde www.oykusahne.com adresinden bilgi alabilirsiniz.

Ben şahsen kendilerini tiyatro sahnesinde 2 defa izledim. İkisinde de çok eğlendim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder